6+5

Shit snart går jag in i v8 helt sjukt! Då har alltså tre veckor gått och hur snabbt har det inte gått då? :O Underbart!

I alla fall så var vi på MVC (mödravårdcentralen) idag för hälsosamtal/livstilssamtal. Och snackade om nikotin, alkohol och sånt, eller ja det var ju tanken, men då vi anser att det är nolltolerans och påpekade att även släkten hade samma moral i den frågan så sa vi inte mycket om den saken. Dock pratade vi mera om min vikt och att jag inte vill gå upp speciellt mycket under graviditeten utan stå ganska stilla. Vilket vår BM (barnmorska) tyckte var ett sunt val, då jag trotsallt väger för mycket. Så på tisdag ska jag på en träff med andra gravida som står i samma situtation och träffen leds av en dietist. Ska bli riktigt roligt faktiskt.

Förövrigt har detta varit en hemsk dag, inget har gått rätt och jag hart haft världens hemskaste humör osv. Nej uscha skönt att det är kväll och dagen snart är slut!

/Simone och Zmirre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0