Barnvagnar?!

Då börjar det tydligen bli dags att leta och boka barnvagn! Varför så tidigt kan man undra, det är ju för tusan ett halvår kvar tills den lilla ska fram? Det är visst så att man inte bara går in och hämtar en vagn när det är så dags, utan dom beställs och kan ha en leveranstid på upp till tjugo (20) veckor!!! för en vagn?? Men jaja, det är bara att börja titta.

Men vad ska det då vara för en vagn?
Ska det vara små eller stor hjul, tre eller fyra hjul? Eller ska det vara en liggvagn, eller rent utav en comivagn (dvs en som först används som ligg- för att sedan göras om till en sittvagn). Och vad för färg ska det vara? Och tusen (känns det som) olika märken och färger och varianter att välja mellan...

När man väl hittat en, ja då kostar den 10 papp... lagom för en student och en arbetslös det, men dom för tvåtusen känns så bräckliga.

Inte lätt det här inte:S

Men vi har iaf hittat en som vi gillar, eller rättare sagt blivit förtjusta i, en Urban Jungle!!
Den har tre stor hjul och framhjulet går att låsa, går att använda både som ligg- och sittvagn och rekomenderas starkt av tjejen i butiken. Men, den går på knappt åtta tusen och i sittläget är barnet vänt fråm oss. Å andra sidan kan den användas tills barnet inte vill åka vagn längre, och den känns rejäl.

Hon skulle få in en annan vagn på måndag som oxå verkar vara bra, så vi ska dit då och jämföra men jag tycker det känns bra med denna dock... Så på måndag blir det till att jämföra för- och nackdelar mot varandra.

Allt för denna gång

Andreas och Simone

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Det måste väl finnas något mitt emellan!

2009-10-04 @ 17:41:37
URL: http://www.cukids.se
Postat av: Anonym

mitt tips är att kolla på blocket och tradera. där kan man göra mega klipp. man behöver inte en vagn för 8000.

2009-10-04 @ 20:45:03
Postat av: Mamma till 4 barn

8000 för en vagn känns inte värt, sedan skulle jag säga en kombivagn med 4 stora hjul :)

2009-10-07 @ 10:50:45
Postat av: maria hammarberg

hm undrar lite bara, har jag missat ngt....."10 papp... lagom för en student och en arbetslös det, men dom för tvåtusen känns så bräckliga."

ARBETSLÖS. vad har hänt??!?!?



hoppas att ni alla mår bra och att vi snart kan ses igen.

2009-10-21 @ 17:58:52
Postat av: Johan Svenungsson

Vad gäller priset så måste man se på vad det kostar över tiden. Jag vet flera kompisar som köpt både 3 och 4 barnvagnar under barnets uppväxt, och även om varje vagn inte kostat skjortan, så har totalbeloppet blivit desto större.



Vi köpte en dyr vagn (Stokke Xplory) när Viktoria kom, men har egentligen inte haft behov av någon annan vagn (min kusin köpte en likadan, och det var också den enda de behövde). När Erik kom så fick vi för oss att köpa en syskonvagn, men DET var bortkastade pengar... Det har inte varit många gånger båda barnen har behövt vagn.



Slutligen måste jag säga att ni måste ha en vagn där barnet sitter vänt mot er. Jag blir upprörd över småttingar som sitter vända så att de inte ser sina föräldrar. Kontakt är A och O!



Lycka till - barnvagnar är en djungel!

2009-10-28 @ 21:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0