10+3 med bild på bebis!

Var på kvinnoklinken idag och pratade med en läkare om hur vi ska få mig att få i mig mat, vi pratade en hel del och jag förklarade att jag inte mått dåligt på ca 3v men att det nu plötsligt kommit tillbaka.. och mycket värre.. hon såg att vi gjort vaginalt ultaljud förut och frågade om dom kollade hur många bebbar det var då, så jag berättade att vi såg ett hjärta med dom kollade mest så det verkligen var något där som hade hjärta, och att vi såg ett hjärta. Hon var lite fundersam på om det var tvillingar men tyckte att dom då borde sett det, men med tanke på att mitt mående var borta och kom tillbaka så ville hon göra ett ultraljud ändå bara för att utesluta att något var galet eller så och för att jag skulle slippa oroa mig. Glad blev jag, alltid kuligt att se bebis :D Och bebben mådde prima, och var aldeles ensam :) Hon skrev ut tabletter till mig som förhoppningsvis minskar illamåendet och frågade om jag ville bli inlagd och att dom skulle försöka lösa illamåendet där, men hur tråkigt är inte det? Så jag sade nej. Innan jag gick och skulle göra blodprov sade hon att om det blev värre/inte bättre skulle jag höra av mig igen, och om jag inte orkade må kasst längre skulle jag med höra av mig(eller om jag inte får i mig vätska) så lägger dom in mig. Men det ska vi nog kunna undvika :) Gjorde blodprov och åkte hem, så nu hoppas jag på att läkarn inte ringer så allt är bra :)


Bebis! man ser ju till och med armar och ben numera! Häftigt!
Börjar gå upp för mig nu att det faktiskt finns en bebis i min mage! Läskigt värre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0