36+6 Barnmorskan

Shit nu har vi varit hos barnmorkan för näst sista gången! Lite läskigt är det faktiskt, för då inser man hur fort tiden går och hur nära det faktiskt är nu! Dock tror jag att både jag och Andreas börjar förstå hur nära det är, egentligen (även om det är rätt liten sannolikhet) så kan ju bebis komma när tusan som helst! Lite läskigt är det allt :P Men roligt med! :D Och rätt skönt att få bli av med magen snart och kuna röra sig normalt osv (även om det tar ett tag efter snittet), och kul med att snart få veta vem tusan det är som bott där inne i snart 9månader!

Besöket hos barnmorskan gick iaf bra :) Allt såg som vanligt bra ut även om vissa värden gått upp lite.

Hjärtljuden: ca 137
Huvudet: Fixerat (nååååågot ruckbart men hon tyckte att hon kunde kalla det fixerat iaf :))
Blodtryck 134/80 (tror jag det var iaf, det har gått upp men är iaf inte högt ^^)
SF-mått: 37 (äntligen växer den inte mega fort! :D)
Järnvärde: 128!! (Det har alltså gått upp utan järntabletter :O )
Socker: minns inte men det var bra iaf :)
Äggvita: 1 (nu med men inte gått upp iaf ^^)

Pratade lite med BM om besöket på förlossningen i söndags med, och hon kollade vad dom där uppe hade skrivit, och som det lät både på dom där uppe och på BM så är det troligen förvärkar jag haft, dock är ju ingen säker då allt avtog när jag kom upp och bebis nu är fixerad. Men dom verkar tro det är förvärkar iaf och jag blir inte förvånad, för var 5e minut borde det ju inte göra ont om det är att bebis fixerar sig, inte så pass ont att jag sitter i soffan och håller i mig heller och knappt kan prata. Hopppas dock jag slipper få lika ont igen :P

/Simone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0