38+5

Nu är det inte långt kvar! Bara 8 dagar kvar tills vi är beräknade! Tiden går fruktansvärt fort måste jag säga!

Hörni kom ihåg att bebisen som är här bredvid räknas på den 17april, och inte 22 som vi blev beräknade till efter ultraljudet, så den ligger 5 dagar före beräknat ;)

Nu är även spjälsängen fixad och bäddad :) Fi hittade aldrig skruvarna till den, och tillslut sa min kära far "åk och köp en ny så får ni pengar av mig när jag kommer hem!" Han lessnade på allt letande så då fick det vara. Jag är inte den som är den så i förrgår åkte jag, Andreas och mamma till ikea för att inhandla den nya spjälsängen, vilket faktiskt kändes rätt skönt, ja att ha ALLT färdigt :) Speciellt då jag vill att bebis redan från början känner sig lika hemma i spjälsängen som i vaggan, vill att bebis ska sova i sitt rum rätt tidigt, om det nu fungerar och bebis inte har något emot det, men jag är ju lite av tanken att ett tryggt barn är ett tryggt barn oavsett vart den sover :) Men såklart komemr tryggheten först :) Och sömnen såklart! Jag kan lova att jag håller tummarna för att bebis ska ha samma dygnsrytm när den kommer ut som den har nu ;) Dvs sover hela nätterna :D (Vaknar ALDRIG på nätterna av att det rör sig i magen), men ja det är ju bara att önska ;) Eller ja vaknar en gång för mat och sover resten skulle med vara rätt najs ;) Inget jag räknar med dock, men hoppas gör man ju såklart :)

Kan även tillägga att vi nu packat våra BB-väskor, då vi vet att vi blir kvar på sjukhuset (Andreas lika länge som mig) så blir det ju litegranna. En väska var blev det, även om dom inte är speciellt stora. Kändes lite dumt att packa allt  i samma väska då det inte är säkert att Andreas får sova med oss. Men 3 väskor blev det iaf :) 1 till mig, 1 till Andreas och 1 till bebis :) Räknar ju med att bli kvar 3 nätter.

Nej nu ska jag först mysa lite på vår hund som sitter och solar på balkongen och sedan ta mig för att städa lite :)
/Simone

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej! Hur går det för dig? Hittade din blogg :) Kul att läsa lite! Var du på vattengympan igår? Jag hade för ont i skallen för att gå dit.. :( Nu är det inte länge kvar!

2010-04-14 @ 10:07:45
URL: http://elinlindahl.blogspot.com
Postat av: Johanna

Åh inte långt kvar för er nu!=)



Lycka till med allt!

2010-04-14 @ 10:54:05
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: Jessica, Fredrik, Oscar & Hannah

Eftersom jag tror att bebisen kommer komma den 15e dvs imorgon så vill jag bara säga LYCKA TILL!!! Det kommer bli så mysigt för er med en kotte i vaggan. Må väl tills vi hörs nästa gång. Kramar från oss alla!!

2010-04-14 @ 19:10:10
Postat av: Gunilla - Farmor

Spännande! Jag tror ju också på den 15:e Idag! Vi Hoppas också att allt ska gå bra! Vi sitter ju här och njuter av våra hundbebbar!

Kramar från Farmor 6 Farfar

2010-04-15 @ 05:15:25
URL: http://www.cukids.se
Postat av: Tova

Wow, slutspurten nu ju :) häftigt! Hoppas du mår bra o allt!

kramar

2010-04-15 @ 10:15:46
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0