31+5 Barnmorskan

Var hos barnmorskan i tisdags och allt såg lika bra ut som vanligt :)

Bebis hjärtslag: ca 144
SF-mått: 31
Blodtryck: Minns jag inte men det var lika perfekt som vanligt :)

Fick tips av barnmorskan om när jag får ont i magen (troligast fogarna, har ju inte haft ont där innan bara bak och i höfterna) att jag ska testa bältet för det. Bra idé tyckte jag! Testade när jag kom hem, men kan säga att det gör jag INTE igen! Fy tusan vad ont jag fick, trodde jag skulle gå av på mitten, så bältet det får ligga på hyllan framöver det.. Synd dock, hade varit perfa om det funkade.

Måste även säga att jag inte kunde få en bättre barnmorska! Både jag och Andreas totalt älskar henne! Passar mig perfekt :D

Nej nu ska jag hitta på något vettigt ^^
/Simone

Kommentarer
Postat av: Sophie

Tack för de lugnande orden :) hade innan detta gått upp de normala, så blev lite paff när jag ställde mig på vågen. Jag känner mig inte 6kg lättare ;) och var helt inställd på 1-2kg till sen förra gången. Men sånt som händer, så länge våran bebis mår bra mår jag bra.

2010-02-24 @ 17:45:07
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: Sophie

Vi har en Teutonia Spirit s3 modell 2010. Med separat liggdel och sitt del. Super nöjda med den, liten, lätt och super smidig med sina 3 hjul. Framhjulet kan man "låsa" så vagnen går som en fyrhjuling alltså bara rakt fram, då man tex går i djupsnö så inte däcken rör sig som bara den :)



Har ni köpt vagn än? Och vad i så fall? :)

2010-03-01 @ 18:12:04
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: Sophie

Okej, härligt! Vilken färg har ni på eran vagn? Förstår att de inte är någon mening om de inte finns hiss, vi har dock hiss så då slog vi på stort eller min pappa, första barnbarnet. Jo, de går att ha barnet mot sig på både sitt och liggdelen. Det tycker jag är skönt och även att man kan vända den sen när den tiden kommer. Kan ni de med? Har ni köpt mycket kläder? Ibland känns de som att vi har tillräckligt och ibland inte :)

2010-03-02 @ 15:45:46
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: Sophie

Åh fina färger ihop :) MM, men bara för pappa har en halvsyster som har två redan på mammas sida. Hehe.. så är de ju med föräldrar - de vill som göra allt hehe. Som du säger finns ju hur mycket som helst att fixa och inhandla sen. Haha, det fick jag med men smyger ibland ner och handlar en body eller så ;) Fast nu har jag gett mig själv stop - för vill som inte köpa mer nu för det är så nära in på och nu så har jag börjat få de där känslorna - tänk om något går fel. Är ju bara 3,5 v kvar för mig.

Hehe - mammor ;) Vet ni vad ni ska få? Okej, va skönt med att ha en vän som precis fått. Perfekt. Nu fokuserar jag mest på att packa klart b.b väska, göra i ordning här hemma och vila en massa. Men har så mycket som jag vill göra - så de går sådär.. :) Jobbar du eller är du hemma nu?

2010-03-04 @ 08:16:13
URL: http://ljuvt.blogspot.com
Postat av: 19åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

sv: vi fick en kontroll iallafall =)

2010-03-04 @ 21:20:21
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Johanna

Sv: Oki då låter beskedet min bm sa väldigt märkligt. Tycker det borde vara rutin att ta sånt prov.

2010-03-05 @ 13:36:20
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0