34+3

Gud så tiden går fort! Man hör så många säga att sista tiden går sååå långsamt, jag tycker snarare tvärtom! Tiden går nästan FÖR fort! Helt sjukt!

Men saker börjar hända iaf! Snart tar vi hem vaggan (lite problem med nycklar till föråddet men snart så ^^) och nog lär jag bädda den på engång ;) Dess hade trott den skulle vara bäddad i v25 men icke :D (okej inte kunnat bädda förän nu heller men ändå ;) Resten är mer eller mindre klart :) Så skönt att ha allt klart i tid och inte behöva tänka på det! Riktigt glad med att jag fick massa blöjor av Dess och Sara som deras små växt ur! Så tror vi har sammanlagt runt 50 blöjor här hemma nu :) Mest i strl 1 men några i strl 2 med ^^ Så det känns riktigt skönt att inte behöva tänka på det dom första dagarna ^^ Tack ännu en gång tjejer!

Var med mamma på stan nu i fredags(?) och hon inhandlade en fleeceoverall och en mössa till bebis ^^ Även om vi kanske inte kommer behöva använda det så länge så känns det bra att ha hemma :) För det kan ju (även om det inte verkar så just nu) bli griskallt i april och maj.. Riktigt söt var den, vit med en liten uggla på och mössan är grå :)

Vi var även hos Leffe igår, alltså Zmirres förra ägare :) Så nu har vi även löst allt med hundvakt :) Även om Nana kan ta han en natt eller så (dock åker hon ju bort precis efter planerat datum) så känns det skönt att veta att han kommer kunna ha gosknulen lite längre så man hinner hem osv även om man får stanna på BB några dagar :) Så det är riktigt härligt att veta :)

Så mer eller mindre känns det som om allt faller på plats :) Har till och med funderat på tiden efter förlossningen nu (haft svårt att se längre än till den förut). Tror dom inte jag kommer förstå vilken omställning det blir! Men förlossningen är ju verkligen bara början på vårt nya liv! Har förut sett förlossningen som slutet på graviditeten. Men så fel det är, det är ju bara början! Mycket tankar om hur vi kommer vilja ha det, hur saker kommer fungera osv åker runt i huvudet :) En sak är jag (och Andreas) ganska säkra på iaf och det är att vi nog vill vänta med besök iaf första veckan, så man får landa och sedan är det ju egentligen mest för bebis skull som vi vill vänta lite, dels för RS-viruset och ja att man får igång lite rutiner osv :) Sedan kan det såklart bli så att vi vill ha sällskap mer eller mindre på engång men ja vi utgår fårn en v ensamma iaf :) Fast det tror jag att mer eller mindre alla vi känner förstår :) Det är nog mer eller mindre omöjligt att förstå omställningen av att få barn innan man kommit hem från BB. Sedan har ju såklart släkten första tjing på att hälsa på :) Vänner kommer troligen få vänta längre, vilket jag med tror de flesta förstår :)

Nej tiden går så fort och snart ska väll bebis ta studenten ;) nej men känns lite så faktiskt :)

/Simone

Kommentarer
Postat av: 19åriga Fru Sofia - i väntan på bebis

sv: ja absolut, tycker dagarna tickar på väldigt fint trots att det är tungt vissa dagar. Men det borde man ju räknat med =)

2010-03-15 @ 16:08:00
URL: http://frusofia.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja med första så har man en hel del tid och ork framförallt att boa in sig rejält:-) Ska väl försöka få hem spjälsängen och bygga ihop vagnen nästa vecka så man iaf har lite klart ifall den behagar komma ut liite tidigare:-)



Ja snitt är ju bra om man nu vill ha det pga rädsla mm, själv känner jag för att testa en vagianl förlossning då inga fler barn är planerad och man vill ju veta vad alla andra pratar om;-)



Jo jag är ju född och uppvuxen i Timrå/s-vall så Timrå har ju alltid haft mitt hockeyhjärta om jag säger så:-)



Ha en bra kväll..

2010-03-15 @ 17:27:49
URL: http://crazybeautifulworld.blogg.se/
Postat av: Gunilla - Farmor

Ja, det börjar bli lite spännande nu! "Bara" ca en månad kvar. Vi är helt på det klara med att vi får vänta med besök. Vi kommer ju att ha fullt upp då med våra egna bebbar!

Kram

Ps. Susanne och Tony fick en flicka i morse - Alva.

Allt gick bra!

2010-03-18 @ 11:31:34
URL: http://www.cukids.se
Postat av: Tova

Hihi, och tiden kommer snart gå ännu fortare ;)

Själv kan jag inte fatta att min son redan är 2 månader. känns som han kom igår.



Hoppas ni har en fin helg!

2010-03-21 @ 00:01:26
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0