35+6

Oj vad vi har gjort mycket senaste veckan! Storhandlat för näst sista gången ;) Inhandlat det sista, skötbädd, tvättlappar och sånt :) Så kan glatt meddela att allt utom spjälsängen (ja skruvarna är fortfarande borta ;P får se om vi inhandlar en ny eller inte) är färdigt! Vaggan är även den hemtagen, ställd på sin plats och bäddad :D Det enda som ska inhandlas är lite saker som ska med till förlossningen (ex, snabbkaffe till A). JA BB-väskan ska ju packas med, men det känns inte som om det är så akut, om inte bebis får för sig att komma tidigare än snittet dvs ;P

Men trots att allt är klart mer eller mindre så hittar vi på en heldel att göra här hemma! Exempelvis har vi bytt ut skinnsoffan mot två klippansoffor och riktigt bra blev det! Har även städat på chinchilla buren (slängt endel och tagit ner endel till källaren). Så tror inte bara det är jag som håller på att boa in mig ;) Andreas kommer med minst lika många förslag :D

Hittade denna lista på en blogg jag läser ( http://ljuvt.blogspot.com/ ) och kände att den måste jag ju göra :D hihi

Beräknad födelse? 22 april 2010
Tror du att ert barn kommer på utsatt datum? Det vet vi att filuren gör då vi har datum för snitt :)
Vilken vecka är du i nu? 36 (35+6) Rätt sjukt att jag går in i v37 imorgon!!
Är du tillsammans med barnets pappa? Japp :D
Var barnet planerat? Verkligen inte, men vi är minst lika glada ändå ^^
Har ni tagit reda på könet? Nope
Om nej, vad tror ni att barnet har för kön? Trott pojk hela tiden, men efter att både jag och mamma igår natt drömt att jag fått en flicka så tror jag nog på det :)
Har du haft en svår graviditet: Början var hemsk, men nu ska jag inte klaga :)
Kan du tänka dig att skaffa fler barn? Jadå :)
Har du fått några bristningar? Jodå, men inget jag tänker på :)
Är du nervös inför förlossningen? Jodå, även om vi har planerat snitt så är det klart man oroar sig :) Tror jag bara är nyttigt ;)
Har du några cravings? Riktigt kallt vatten!
Hur tror du/ni att barnets personlighet kommer att bli? Envis som sjutton! haha
Hur reagerade du/ni när du plussade? OJ! Jag blev riktigt riktigt chockad! Helt mållös. Andreas däremot verkade bara bli glad så fort han fick veta :D Men när jag smält det var jag lika glad jag ^^
Vad är det bästa med att vara gravid? Oj, att man får ett barn! (Själva grav är ett nödvändigt ont enligt mig)
Vad är det sämsta med att vara gravid? Allt det onda.. Typ foglossning..
Har du gått upp mycket i vikt? Kan jag inte påstå, ligger runt +3kg nu så ;)
Vad ser du fram emot mest? Att få träffa den lilla vildingen som har party i min mage var dag ^^
Vad ser du INTE fram emot? Ett ont sår efter förlossningen.

/Simone

Kommentarer
Postat av: Dess

glömm inte vaken nätterna;) dom såg inte ja fram emot;;)

2010-03-25 @ 17:15:56
URL: http://dessthea.blogg.se/
Postat av: Sophie

Kul att läsa :) hoppas allt är bra med er?

2010-03-26 @ 09:48:26
URL: http://ljuvt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0