36+2 ONT!! + Uppdatering

Uppdatering..
Vi bestämde oss för att äta middag innan vi ringde förlossningen (VÄGRADE sitta där hungrig engång till!) och tänkte dessutom att då kanske det gått över.. Men icke! Gjorde lika ont efter middagen så då ringde jag in och pratade med någon tant. Då jag vart aldeles svettig och anfådd av att det gjorde så ont till och fårn så frågade hon om det gjorde ont när jag pratade med henne, då jag lät ansträngd men det gjorde det inte så jag förklarade att jag bara var anfådd och grymt svettig av dom gånger det gjorde ont.. Hon sa då att mig kropp uppenbarligen jobbar och då vi har planerat snitt och jag dessutom är i v36+ så vill dom ju defenetivt inte att den lilla filuren ska komma ut än. Hon tyckte med andra ord att det var bäst att vi kom in och kollade upp det hela.

Ingen av oss var speciellt stressade eller så då vattnet iaf inte gått :) Andreas gick en sväng med Zmirre och jag packade ner det absolut nödvändigaste ifall vi skulle bli kvar och datorn då (jag ville då inte sitta där 4 timmar igen utan något att göra!). Ringde även Nana och berättade läget som så sött svarade "ska jag komma ner på en gång?" men det behövde hon inte :) som sagt var vi ganska lugna så jag sa det att vi kommer förbi med nyckel och hör av oss ifall vi blir kvar :)

Vid nio kom vi in tillförlossningen och ont hade jag till och från hela vägen dit, och den lilla gångvägen från akuten till förlossningen med, men så fort jag kom in på förlossningen så slutade ALLT. Ctg kurvan visade alltså inte alls mycket, och jag hade inte börjat öppna mig. Så ingen bebis på g, vilket känns skönt :) När barnmorskan undersökte hur huvudet låg så låg det som vanligt neråt, men hon tyckte inte alls det längre var rörligt utan n umer bara ruckbart. Hon tog kissprov och ingenting visade på att något inte var som det skulle. Så efter endast två timmar var vi färdiga för att få åka hem :) Riktigt skönt faktiskt :) Funderar dock på om det var att den tryckt ner huvudet och att det numer bara är ruckbart som gjorde så förbannat ont? Vi får se var barnmorskan säger på torsdag när vi ska dit :)

Nej nu ska jag ta och städa lite tror jag nog :) För det kan ju trotsallt snart komma en bebis har jag insett!

--------------

Vet inte riktigt vad denna unge hålle rpå med just nu! Neråt trycker den iaf! Och ONT gör det! Riktigt ont! Tog alvedon forte för 35 min sedan, dock har den inte börjat hjälpa ännu men håller tummarna för att den ska hjälpa vilken sekund som helst :) Hjälper den inte så funderar jag dock på att ringa förlossningen och kolla med dom vad jag kan göra för att det ska sluta göra så förbannat ont! För visst har jag haft ont på detta sätt förut, men inte alls lika länge och lika ont, brukar behöva koncentrera mig på andningen några sek men inte mer. Nu höll jag tom i soffan ett tag vid en av gångerna det gör ont. Går som i vågor. Tror dock inte att det är förvärkar.. Men ja säker kan jag ju inte vara :P haha

Nej nu ska jag sätta datorn på laddning en stund :P

/Simone

Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj! låter inte alls kul=/

Hoppas att alvedonen hjälper!

2010-03-28 @ 21:48:48
URL: http://nuoriaiti.blogg.se/
Postat av: jenny

jag hade som att det strålade där nere när hon började sjunka ner mer i bäckenet och fixerade sig, det gjorde inte skitont (inte jämfört med värkar) iaf:P men det var helt klart obehagligt.Kanske är det som du känner av.

2010-03-30 @ 11:51:01
URL: http://jennyslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0